آشنایی با انواع پنکه های رومیزی ، ایستاده ، دیواری و سقفی

آشنایی با انواع پنکه
فیسبوک
لینکدین
توییتر
تلگرام
واتس اپ
پینترست
ایمیل

پنکه یکی از وسایل خانگی است که در محیط هایی با رطوبت نسبتا بالا یا معمولی برای تهویه و جابجایی هوا استفاده می شود. پنکه ها از نظر شکل ظاهری، نحوه ی کنترل دور و نحوه ی نصب متفاوت هستند.

 در ادامه انواع پنکه های رومیزی ، ایستاده ، دیواری ، سقفی و کاربرد آنها را با هم بررسی می کنیم.

انواع پنکه رومیزی

تصویر  یک دستگاه پنکه ی رومیزی سه دور را نشان می دهد. برای تغییر دور این پنکه چهار دکمه ی فشاری وجود دارد، که سه دکمه برای انتخاب سه دور و یک دکمه برای خاموش کردن پنکه است.

در تصویر یک پنکه ی رومیزی سه دور با چهار دکمه ی تماسی را مشاهده می کنید.

در تصویر یک دستگاه پنکه رومیزی سه سرعته با تایمر ۱۲۰ دقیقه ای را مشاهده می کنید.

نکته:

پنکه ها معمولا با حرکت نوسانی از ۰ تا ۹۰ درجه، هوای محیط منزل را جابه جا و خنک می کنند.

تصویر یک نوع پنکه ی رومیزی چهار دور را با پنج دکمه ی تماسی نشان می دهد.

انواع پنکه ایستاده

در تصویر سه دستگاه پنکه ی پایه دار یا ایستاده را مشاهده می کنید. ارتفاع پایه ی این پنکه ها توسط پیجی که روی پایه های آنها قرار دارد، قابل تنظیم است. قدرت تهوبه ی این پنکه ها از پنکه های رومیزی بیشتر است و محیط بیشتری را تهویه و خنک می کند.

انواع پنکه دیواری

تصویر یک دستگاه پنکه ی دیواری را نشان می دهد. این پنکه قابل نصب روی دیوار است و از فاصله ی دور کنترل می شود. دور بودن این نوع پنکه از دسترس کودکان موجب می شود تا از ایمنی بسیار بالایی برخوردار شود.

 

در تصویر یک دستگاه پنکه ی دیواری سه سرعته با چراغ نشان دهنده ی تئونی را مشاهده می کنید. در این پنکه یکی از نخ ها برای تغییر سرعت و خاموش و روشن کردن پنکه و نخ دیگر برای راه اندازی پنکه به صورت نوسانی از ۰ تا ۹۰ درجه

است.

انواع پنکه سقفی

در محیط های پر رطوبت که استفاده از کولر آبی برای خنک کردن محیط میسر نیست، از پنکه های سقفی استفاده می شود. امروزه به منظور داشتن جنبه ی تزیینی و تنوع، پنکه های سقفی را توأما با لوستر استفاده می کنند. پنکه های سقفی از نظر قدرت الکتریکی، تعداد پره های خنک کننده، نحوه ی کنترل سرعت و داشتن کلیدهای تغییر جهت گردش و لوستر تقسیم بندی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

تصویر یک دستگاه پنکه را نشان می دهد که سه پره دارد و فقط در یک جهت می چرخد. کنترل روشن و خاموش و تغییر سرعت این پنکه به وسیله یک مجموعه سلف چند سر یک کلید چند حالته انجام می گیرد. این مجموعه روی دیوار منزل نصب می شود.

تصویر اول یک دستگاه پنکه ی سقفی چهار پره را نشان می دهد. این پنکه مجهز به لوستر با چهار چراغ و دو رشته نخ، یکی برای روشن کردن لوستر و دیگری برای تغییر سرعت پنکه استفاده می شود.

همچنین این پنکه یک کلید مطابق آن چه در تصویر نشان داده شده است، برای تغییر جهت گردش دارد که در زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. با این کلید جهت چرخش پنکه عوض شده و هوای گرم زیر سقف منزل را به طرف کف منزل هدایت می کند و محیط منزل در زمستان به طور یکنواخت تهویه می شود.

تصویر یک دستگاه پنکه ی سقفی چهار پره با لوستر سه چراغ را نشان می دهد. کنترل روشن و خاموش شدن این پنکه با کلیدی است که روی دیوار منزل نصب می شود. کنترل سرعت این پنکه و روشن شدن چراغ ها با کشیدن رشته ی نخی که از پنکه آویزان است، انجام می شود.

در تصویر یک دستگاه پنکه ی سقفی چهار پره را مشاهده می کنید که یک چراغ برای روشنایی و یک رشته نخ برای کنترل روشن و خاموش شدن لامپ و تغییر سرعت دارد.

کالاهای مرتبط :

کسب اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین این کالاها در دیجی کالا

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با انواع پنکه های رومیزی ، ایستاده ، دیواری و سقفی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چاپارل

تمامی حقوق برای وب سایت چاپارل محفوظ است. طراحی و توسعه آل‌این‌وان وب